انواع سبک های لوگو

انواع سبک های لوگو

انواع سبک لوگو چیست ؟

لوگو  یک نشان منحصر بفرد است که برای نشان دادن هویت یک بیزینس مورد استفاده قرار می گیرید .اولین چیز از برند شما لوگو تان است بنابراین از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مهم است که در وهله اول چطور به چشم مخاطب بیاد؛ برای اینکه لوگوی ایده آلتان را پیدا کنید باید به انواع سبک های لوگو دقت کنید و سبک مناسب با حوضه کاریتان انتخاب نمایید. در این ولاک ما ۷تا از انواع سبک های لوگو را بررسی می کنیم.

1.لوگوی تصویری(پیکتوگرام)

انواع سبک های لوگو

ممکن است طراح یک لوگو پیام یک برند را با تصویر نشان دهد. در این نوع طراحی از هیچگونه حروف و فونت استفاده نمی شود و تمام پیام باید با تصویر مناسب به مخاطب القا شود. در این نوع طراحی بهتر این است طراح قبل از شروع کار با مفاهیم القایی خطوط، اشکال هندسی و تصاویر و روانشناسی رنگ ابتدا آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند با توجه به نوع فعالیت برند مورد نظر لوگوی خوبی را طراحی کند. یکی از پیکتوگرام های بسیار مشهور که تا بحال عنوان برترین لوگوی جهانی را داشته است لوگوی هواپیمایی هما می باشد. در بین لوگوهای خارجی می توان به لوگوی پژو اشاره کرد. نشان شیر به عنوان لوگو نشان دهنده ی قدرت این شرکت خودروسازی می باشد.

2. لوگوی نوشتاری(تایپوگرام )

انواع سبک های لوگو

تایپوگرام یکی از دیگر انواع سبک های لوگو است که به آن لوگوی نوشتاری نیز می‌گویند. اساس این نوع لوگو همانطور که از نامش پیداست بر پایه‌ی نوشته است. تایپوگرافی نوعی از مهارت طراحی است که توسط متخصصین طراحی لوگو انجام می‌گیرد.

طراحان در تایپوگرافی به طرح‌بندی و سبک نوشتار متن متناسب با هر حرفه‌ای توجه می‌کنند. لوگوی نوشتاری انواع مختلفی دارد.

لوگوهای نوشتاری پیچیده معمولا توسط بیزینس‌های بزرگ انتخاب می‌شوند. این لوگوها اغلب به جهت ساختاری، بسیار ساده و از نظر مفهومی، پیچیده هستند. گاهی مفاهیم در پشت این نوشته‌های ساده قایم می‌شوند و به سختی قابل تشخیص هستند. برخی دیگر از لوگوهای تایپوگرام برعکس مورد قبلی می‌توانند مفاهیم را به سادگی منتقل کنند.

این دسته از لوگوها معمولا توسط بیزینس‌های کوچک که بودجه‌ی کمتری برای بازاریابی دارند، انتخاب می‌شوند. برای ساخت یک برند، زمان و هزینه‌ی زیادی نیاز دارید. بنابراین بیزینس‌های کوچک با استفاده از لوگوهای ساده‌ی تایپوگرام راهی کم‌خرج را انتخاب می‌کنند که به سادگی خود را به مخاطب بشناسانند.

به طور کلی لوگویی که به سادگی مفهوم مورد نظر خود را منتقل کند، شانس بیشتری برای ماندگاری در ذهن مخاطب دارد.  لوگوی برند «دیزنی» نیز یک نمونه از لوگوهای نوشتاری  است.

3.لوگوی نمادین(مونوگرام)

انواع سبک های لوگو

مونوگرام یکی از انواع سبک های لوگو است که به آن لوگوی نمادین نیز می‌گویند. در این نوع لوگو با تمرکز بر جلوه‌های بصری و زیبایی‌شناختی، یک الی چند حرف ابتدایی نام برند را برای معرفی آن استفاده می‌کنند و از آن یک نماد واحد می‌سازند.

حروف در مونوگرام ممکن است به همراه تصویر طراحی شوند تا مفهوم مورد نظر برند بهتر منتقل گردد. مونوگرام یا لوگوی نمادین یکی از قدیمی‌ترین اشکال شناسایی است و اولین استفاده از آن در یونان باستان انجام گرفت.

در آن ایام یونانیان حروف اول نام شهرها را بر روی سکه‌ها حک می‌کردند. این لوگو همچنین توسط نقاشان بر روی آثار خود مورد استفاده قرار می‌گرفت.

۴.لوگوی مسکات

انواع سبک های لوگو

لوگوی مسکات از دیگر انواع سبک های لوگو است. این نوع از لوگو بر روی یک شخصیت مانور می‌دهد. طراحان بدین منظور از تصویرسازی برای ساخت شخصیتی کارتونی استفاده می‌کنند. لوگوهای مسکات می‌توانند برای کودکان و خانواده‌ها جالب باشند.

این لوگوها معمولا رنگارنگ، کارتونی و سرگرم‌کننده هستند و در صورتی که از آنها به جا استفاده شود، می‌توانند ایده منحصربه‌فردی برای معرفی بیزینس باشند. برندهای غذایی، شرکت‌های خدماتی و تیم‌های ورزشی معمولا از مشتریان این سبک لوگو هستند.

برندهای «چیتوز» و «پرینگلز» از لوگوهای مسکات برای معرفی خود به مخاطب استفاده کردند. در ایران نیز برند «چی‌توز» از این سبک لوگو استفاده کرده است.

۵.لوگوی مینیمال

انواع سبک های لوگو

لوگوهای مینیمال از دیگر انواع سبک های لوگو هستند. در این نوع از لوگو طراح سعی می‌کند با اشکال ساده و در قالب تک رنگ و به طور کلی با حداقل‌ها، مفهوم مورد نظر برند را برساند.

در لوگوی مینیمال، طراح از هرگونه عنصر غیرضروری چشم‌پوشی می‌کند و تنها بر روی مفهوم اصلی تمرکز دارد. ماحصل کار یک لوگوی تجاری تأثیرگذار خواهد بود که به راحتی می‌توان از آن در هر محیط و هر پس‌زمینه‌ای استفاده کرد.

لوگوهای تخت بهترین نوع از لوگوهای مینیمال هستند. در لوگوهای تخت مینیمال، بافت و شیب و بُعد حذف می‌شود تا در نهایت لوگویی دو بُعدی تولید شود. همین سادگی موجب می‌شود که لوگو جسورانه‌تر و چشم‌نوازتر به نظر برسد.

۶.لوگوی سه بعدی

انواع سبک های لوگو

لوگوهای سه بعدی از دیگر انواع سبک های لوگو هستند که طراح برای ساخت آنها بر روی پرسپکتیو و بُعد طرح نیز تمرکز می‌کند. همین امر موجب می‌شود که لوگو واقعی‌تر به نظر برسد.

حال ممکن است این لوگوی سه بعدی از انواع لوگوهای تایپوگرام، پیکتوگرام، تلفیقی و غیره باشد که به آن بُعد داده شده است. «یونیورسال» و «ایکس باکس 360» از لوگوهای سه بعدی برای معرفی خود به مخاطب استفاده کرده‌اند. لوگوی «سینما تیکت» نیز نمونه‌ای از لوگوی سه بعدی ایرانی است

۷.لوگوی ترکیبی

انواع سبک های لوگو

دسته دیگری از انواع سبک های لوگو، لوگوهای ترکیبی هستند. این لوگوها شامل تصویر و نوشته هستند که با هم تلفیق شده‌اند، روی هم یا در کنار هم قرار گرفته‌اند.

این لوگوها دست طراح را باز می‌گذارند تا بتواند از ایده‌های بیشتری برای انتقال مفاهیم استفاده کند. لوگوهای «برگر کینگ» و «استار باکس» از نوع لوگوهای ترکیبی است. نمونه ایرانی این نوع لوگو را می‌توان در برند «پارس خزر» مشاهده کرد

اشتراک گذاری :   

مهارت آموزی به سبک نوین

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید :

۵۰ سوال که باید قبل ازطراحی لوگو، از مشتری بپرسیم (بریف طراحی لوگو)
۵۰ سوال که باید قبل ازطراحی لوگو، از مشتری بپرسیم (بریف طراحی لوگو)
طراحی یک لوگوی یونیک و حرفه‌ای از نیازهای اساسی هر کسب و کاری است و اگر شما این مسئولیت را…
رسم صفحه شطرنجی در ایلاستریتور
رسم صفحه شطرنجی در ایلاستریتور
همه ما وقتی با نرم افزارهایی مثل ایلاستریتور کار می‌کنیم، دوست داریم که به سراغ راه‌های ساده‌تر و روان‌تر برویم.…
متاورس و تاثیر آن بر گرافیک
متاورس و تاثیر آن بر گرافیک
متاورس و تاثیر آن بر گرافیکطراحان گرافیک نقش پررنگی را در طراحی نماهای شهری، تبلیغات چاپی و اینترنتی و همچنین…

نظر شما در رابطه با این موضوع چیه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درصد مطالعه این پست :