راز محتوای خندوانه به مخاطبانش یاد میدهد که چگونه در یک مسیر استمرار داشته باشند و از اشتباهات خود درس بگیرند. پس بزن بریم.
خندوانه یکی از برنامههای تلوزیونی پرطرفدار تلویزیون ایران است که به مدت هفت فصل است که
در حال پخش میباشد و در این راه نیز پستی و بلندیهایی نیز برای عوامل این برنامه وجود داشته است.
اما دلیل موفقیت این برنامه را همچنان میتوان درس گرفتن عوامل اجرایی از همین پستیها دانست که
از سعی میکنند از این موضوع برای پیشرفت هرچه بیشتر خود استفاده کنند.
ایده خندوانه برای اولین بار در سال 1383 توسط رامبد جوان ارائه شد و وی این ایده را تحویل شبکه 5 داد ولی
بخاطر تامین نشدن بودجه این ایده در آن سال عملی نشد تا زمانی که رامبد این ایده را در سال 1394 در شبکه نسیم عملی کرد.
اولین هدف خندوانه و شاید اصلیترین آن خنداندن و ایجاد حس و حال خوب در بیننده و
حاضرین در استودیو است تا بتوانند ساعاتی را بدون دغدغه بخندند.
رامبد جوان در فصل اول برنامه سعی کرد با دعوت میهمانان سرشناس و طنزپرداز ایرانی مخاطب را مجاب کرد تا برنامه را دنبال کنند.
اما تنها دعوت از چند مهمان و اجرای تنها راهکار نبود؛ با اینکه برنامه مخاطب خود را پیدا کرده بود.
رامبد جوان برای اینکه مخاطب بیشتری را به سمت برنامهاش بکشاند مسابقات مختلفی را در این برنامه راهاندازی کرد.
استندآپ کمدی
استندآپ کمدی نوعی اجرا است که در آن فرد بر روی صحنه میرود و به طور مستقیم با مخاطب رو در رو میشود.
در این نوع اجرا، کمدیگر با استفاده از معضلات اجتماعی، دغدغههای روزانه و حتی سرنوشت خود داستانهایی را
روایت میکند که همراه طنز هستند و مسائل را در همین غالب بیان میکنند.
یکی از موفقیتهای برنامه خندوانه نیز استفاده از این نوع اجرا است که
برای اولین بار در ایران اجرا شد و توانست طیف وسیعی از بینندگان را به سمت خود بکشاند.
بیشتر بخوانید: روانشناسی رنگ سفید | پاک و خالص
مسابقات
برنامه خنداونه با این که دیگر گسترش یافت اما متوجه این شد که تنها با دعوت از چند مهمان و
گفتگو با وی نمیتواند در این مرحله مخاطب خود را راضی نگه دارد پس به سراغ برگزاری مسابقاتی
بین میهمانان پرداخت تا هم برنامه از حالت کسل کننده خارج شود و هم این که برنامه باز سیر صعودی خود را در پیش گیرد.
از جمله مسابقات خندوانه:
- پانتومیم
- حدس شعر یا ضربالمثل توسط نقاشی
- کتاب خوانی
- لباهنگ
جناب خان | ستاره بیچون و چرا
جناب خان بی شک بهترین و بامزهترین شخصیت عروسکی تلویزیون ایران است که در برای اولین بار در
برنامه کوچه مروارید حاضر شد و بعد از آن در فصل دوم تا چهارم خندوانه حضور پیدا کرد و بسیاری را شیفته خود کرد.
این شخصیت با این که به محبوبیت بالایی رسیده بود اما اختلاف صاحب عروسک با عوامل برنامه خندوانه باعث شد تا
این کاراکتر دو سال از برنامه دور باشد.
اما این موضوع باعث توقف برنامه و ایدههای رامبد جوان نشد و روند خود در تولید محتوا را ادامه داد.
پس یکی از رازهای محتوای خندوانه این است که خود را محدود به یک کاراکتر یا یک عامل نکرده و
تنها هدفی را که دارد دنبال میکند.
حرفهایی از جنس مردم
یکی از رازهای موفقیت خندوانه ایجاد بحثهایی است که کمتر کسی در زندگی روزمرهاش با آنها سر و کار ندارد و
همین یکی از عوامل بازدید بالای این برنامه شده است.
در این برنامه سعی میشود تا با استفاده از طنز و
همچنین به کمک چهرههای سرشناس این مسائل در برنامه گفته و راه حلی نیز برایش پیدا شود.
در ادامه نیز میتوانید ویدیوی راز محتوای خندوانه را تماشا کنید.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_btn title=”تماشا از آپارات” style=”custom” custom_background=”#e12560″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.aparat.com%2Fv%2F1XYbi|target:_blank”][/vc_column][/vc_row]