تاثیر پالت رنگ بر رسانه های دیجیتال
در مطالعهای به نام تأثیر رنگ در بازاریابی ، محققان دریافتند که افراد میتوانند در کمتر از 90 ثانیه تصمیم خود را در مورد انتخاب محصول بر اساس رنگها بگیرند. نکته جالبتر این است که «استفاده از پالت رنگ نه تنها میتواند به متمایز کردن محصولات از رقبا. بلکه بر خلق و خوی و احساسات – مثبت یا منفی – و در نتیجه بر نگرش نسبت به محصولات خاص کمک کند.»
1. زندگی بی دغدغه: رنگ های روشن و مثبت
استفاده از سایه های کم رنگ آبی آسمانی و قهوه ای خاکی راهی مطمئن برای القای حالت آرامش و راحتی است. جای تعجب نیست که Airbnb از این پالت برای تبلیغات بنری خود استفاده کرده است. شعار آنها میتواند اینگونه خلاصه شود: این نوع زندگی، تجربه ای است که هنگام رزرو اقامتگاه از طریق پلت فرم ما. بدست خواهید اورد: میزبانی بی نظیر، دوستی، و مهمتر از همه آرامش در یک ساحل زیبا، به دور از شلوغی.
و اگر میپرسید دکمه صورتی برای چیست، پاسخ این است: اول از همه، نام رسمی آن، رنگ هندوانه ای است و دوم، کمی هیجان به مناظر میافزاید.
AirBnb در چشم انداز طراحی خود بیان میکند که با توجه به نوع کسب و کار خود در تلاش برای استفاده از یک زبان جهانی هستند. البته، هر یک از رنگها در این بنر باید با دستورالعملهای طراحی برند. که شامل رنگها، تایپوگرافی، نمادها و معماری اطلاعات است، مطابقت داشته باشد.
2. ترکیب رنگ آبی و قرمز
از این ترکیب رنگ استفاده شده است تا رنگ آبی تیره که شبیه لباس افسران نیروی دریایی است. با مؤسسات واجد شرایط و حرفه ای مرتبط شود. در واقع، آبی تیره از سال 1748 زمانی که نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا آن را برای اولین بار معرفی کرد. به عنوان رنگی برای لباس افسران نیروی دریایی استفاده شده است.
مشکی نیز نشانه نجابت و ظرافت است. اما Adobe بازی با رنگها را انجام داده تا مفاهیم خاصی را منتقل کند: نسل جوان (قرمز. آبی)، تحصیلات (آبی تیره)، مهارتها، درجه یک بودن (سیاه).
3. پالت رنگ پوست پرتقالی
نارنجی ترکیب شاد زرد و قرمز است و گرما، حس مثبت، شادی و اشتیاق را منتقل میکند.
به این ترتیب، آمازون آن را برای تشویق به خرید مناسب یافته است.
علاوه بر این، آنها از سفید و سیاه استفاده کردند تا شدت هیجان را متعادل کرده و تبلیغ را کمی به فضای جدی تر تبدیل کنند. رنگ سفید باعث متعادل شدن حس شادی میشود در حالی که سیاه حسی از برند درجه یک را معرفی میکند.
4. خاکستری و سبز – فناوری سلامت
اگرچه ما تمایل داریم که رنگ سبز را با طبیعت مرتبط کنیم، اما به دلیل ترکیب شگفت انگیز با خاکستری. این یک طرح رنگ مناسب برای فناوری سلامت است. سبز، رنگ چمن، درختان و جنگلها، بهار و محصولات زراعی است. در فرهنگ اخیر ما (قرن 20 و 21) از رنگ سبز به عنوان نماد رفاه، سلامت یا محصولات ارگانیک استفاده شده است.
از سوی دیگر، خاکستری رنگ انقلاب صنعتی و تکنولوژیکی فولاد (و به طور کلی فلزات) و منظر شهری است.
ترکیب این دو ممکن است غافلگیر کننده باشد، اما برای ایجاد یک جهان جدید متحد میشوند: دنیای فناوری سلامت. این دقیقاً پیام Dove است: فناوری که برای مراقبت از پوست آنطور که طبیعت در نظر گرفته است توسعه یافته است.
5. ترکیب رنگ برای عید و کریسمس
قرمز به طور سنتی با اشتیاق و سبز با سلامتی یا محیط زیست مرتبط است. اما زمانی که این دو کنار هم میآیند با صدای بلند فریاد میزنند “کریسمس”. البته این ترکیب رنگ برای هر عید و جشنی مناسب است همان زمان از سال که پر از آرزو هستیم.
همانطور که میبینید این رنگ سبز مربوط به فصل بهار نیست. این سایه سبز به نام Viridian Green (Viridis نامیده میشود و از نظر اشباع. متوسط و از نظر ارزش، نسبتاً تیره است که با سبزی درخت کریسمس مشابه است.
7.پالت رنگ رقص کارناوال
این ترکیب رنگی شاد ما را به رژه های پر زرق و برق کارناوال ریو میبرد. ما همچنین میتوانیم این انفجار رنگهای جسورانه را در دکوراسیون مهمانی، جشنها و آتشبازیها پیدا کنیم. آبی و بنفش صحنه را برای یک فضای سرگرم کننده آماده میکنند، در حالی که صورتی پر رنگ هیجان را ایجاد میکند: این یک مهمانی هیجان انگیز خواهد بود. رنگ آبی تیره برای تعدیل ترکیب و دادن فضای شبانه به آن وجود دارد.