روانشناسی رنگ بنفش نشان میدهد که دوست داران این رنگ افرادی هستند با تفکراتی درونی که بیشتر خود را دوست دارند و میخواهند به خود بیشتر از بقیه اهمیت بدهند. پس بزن بریم.
روانشناسی رنگ بنفش
به نظرتون چرا بیشتر کمپانیهای لوکس لوگوی بنفش رنگ دارند؟
بنفش از آن دسته رنگهایی است که نه سرد محسوب میشود و نه گرم؛ این رنگ از
ترکیب دو رنگ قرمز و آبی ایجاد میشود.
این رنگ هیجانش را از رنگ قرمز میگیرد و آرامش را از رنگ آبی.
رنگ بنفش خیلی کم در طبیعت وجود دارد و از معدود رنگهایی است که توسط انسان ساخته شده است.
روانشناسی رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی
رنگ بنفش در دوران قدیم بخاطر کمیاب بودن و گران بودنش یک رنگ سلطنتی و لوکس محسوب میشد.
امروزه نیز این رنگ بیشتر به عنوان یک رنگ دخترانه شناخته میشود و
افرادی که دوست دارد عشق و آرامش را یکجا در محیط خود داشته باشند بهتر است که از این رنگ بهره ببرند.
چه کمپانیهایی از رنگ بنفش برای لوگوی خود استفاده کردهاند؟
از آنجایی که بنفش یک رنگ سلطنتی است اغلب کمپانیهایی که کالای لوکس ارائه میدهند
از این رنگ در لوگوی خود استفاده میکنند تا متفاوت بودن و لوکس بودن خود را نشان دهند.
اگر شما هم در زمینه تولید محتوا و محصولات فعالیت دارید بهتر است در کارهای خود از بنفش
استفاده کنید.
- Fedex
- Benq
- Twitch
- Yahoo
نکته: رنگ زرد مکمل رنگ بنفش میباشد.
رنگ بنفش در روابط
افرادی که در رابطه خود بسیار حساس هستند در دوستی با علاقهمندان بنفش باید کمی تفکر کنند؛
چرا که این اشخاص خودخواه و درون گرا هستند، دوست دارند مستقل باشند و به فکر دیگران اهمیتی نمیدهند.
رنگ بنفش در جوامع مختلف
- در رم باستان سزارها از رنگ بنفش برای نشان دادن قدرت و ثروت خود استفاده میکردند.
- رنگ بنفش در مصر و مسیحیت نماد ایمان و پاکی میباشد.
- در تایلند بنفش رنگی است که بیوهها در عزاداری از آن استفاده میکنند.
شخصیتشناسی افراد علاقهمند به رنگ بنفش
نقاط مثبت
- صادق
- وفادار
- رویاپرداز
- دارای حس رومانتیک
نقاط منفی
- خودخواه
- درون گرا
در کل بنفش محیط شما را دگرگون میکند و کمک خواهد کرد تا محیطی آرام و در عین حال لوکس داشته باشید.
برای اینکه به مخاطب نشان دهید محتوای شما دارای اصالت است این رنگ بهترین گزینه است.
همچنین با دنبال کردن ما در آپارات میتوانید ویدیوهای آموزشی رایگان را تماشا کنید.