روان‌شناسی رنگ قرمز | پرشور و جذاب

روان‌شناسی رنگ قرمز | پرشور و جذاب
روان‌شناسی رنگ قرمز

قرمز یکی از رنگ‌های گرم حساب می‌شود و افراد علاقه‌مند به این رنگ را اغلب پرشور و قدرتمند تلقی می‌کنند. با ما همراه باشید تا از اهمیت این رنگ در زندگی روزانه و همچنین ویرایش تصاویر و عکاسی برایتان بگوییم. پس بزن بریم.

 

چرا کارکنان یک رستوران بیشتر لباس قرمز می‌پوشند؟

قرمز از دسته رنگ‌های اصلی (RGB) است که بیشتر افراد آن را دوست دارند و همچنین آن را نشانه قدرت می‌دانند.

جدا از قدرت رنگ قرمز نماد خون و گرما است و هنگامی که آن را می‌شنویم ناخودآگاه به یاد شور و شوق و عاشقی می‌افتیم.

باتوجه به این مسائل بشر رفته رفته در طول تاریخ رنگ قرمز را نماد خشونت و خون هم در نظر گرفته و

به همین دلیل از آن برای اعلام فوریت‌ها و اخطار استفاده می‌کند.

 

روان‌شناسی رنگ قرمز | نماد عشق

روان‌شناسی رنگ قرمز

آدمی از دیرباز بصورت جفت آفریده شده و برای ابراز علاقه به همتای خود به ابزاری نیازمند بوده که

رنگ‌ها یکی از آن‌ها بوده است؛ به خصوص رنگ قرمز که حتی با یک گل رز قرمز هم می‌توان عشق خود را به طرف مقابل ثابت کرد.

 

روان‌شناسی رنگ قرمز در فصل‌شناسی

روان‌شناسی رنگ قرمز

قرمز از رنگ‌هایی است که بیشتر در فصل بهار و تابستان نمایان می‌شود و

به همین دلیل است که اغلب به عنوان یک رنگ گرم در نظر گرفته می‌شود و نشان دهنده جوانی و اشتیاق است.

 

رنگ قرمز از دیدگاه برندسازی

روان‌شناسی رنگ قرمز

انتخاب رنگ در طراحی یک لوگو و برند بسیار مهم است و می‌تواند یک کسب و کار را از همان ابتدا موفق کند و

هم می‌تواند باعث سقوط آن شود.

بعد از اینکه نوع کسب و کار خود را انتخاب کردید حتما به یک لوگو برای آغاز کار نیاز دارید تا

خود را از رقبا جدا کنید.

رنگ قرمز در لوگو و محصول شما می‎‌تواند مخاطب را جذب خود کند و

وی را وادار کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن محصول را بخرد.

 

آیا شما هم می‌خواهید با هدف لوگو طراحی کنید؟

بله

چه کمپانی‌هایی از رنگ قرمز در لوگوی خود استفاده کرده‌اند؟

  • Netflix
  • KFC
  • Coca Cola
  • LG
  • Kit Kat
  • Pinterest

 

رنگ قرمز در هنرهای تجسمی

انسان‌ها در طول تاریخ از رنگ قرمز در زمینه‌های مختلفی استفاده کرده‌اند و

بیشتر سعی کرده‌اند از آن برای تاثیر بیشتر استفاده کنند.

نقاشان دوران قرون وسطی نیز بر این عقیده بوده‌اند که حضور رنگ قرمز در هنرهای تجسمی باعث می‌شود

تا آن‌ها بُعد پیدا کنند و باعث جلب توجه شوند.

 

روان‌شناسی رنگ قرمز در عکاسی

روان‌شناسی رنگ قرمز

بی شک هرچه تصویر شما رنگی باشد از جذابیت بالایی برخوردار خواهد بود؛

حال اگر رنگ قرمز در این تصویر وجود داشته باشد جذابیت آن بیش از پیش خواهد بود و

میزان تپش قلب مخاطبتان را بالا می‌برد و باعث آن‌ها می‌شود.

برای این که تصاویر خود را دراماتیک‌تر و پرتنش کنید باید از این رنگ استفاده کنید.

 

نماد انرژی

روان‌شناسی رنگ قرمز

از آنجایی که قرمز باعث بالا بردن آدرنالین شما می‌شود از این رنگ بیشتر در

پوسترهای تبلیغاتی ورزشی استفاده می‎‌‌کنند تا مخاطب خود را دعوت به تحرک و فعالیت کنند.

 

شخصیت‌شناسی افراد علاقه‌مند به رنگ قرمز

نقاط مثبت

  • حس رهبری
  • حس قدرت
  • حساسیت بالا
  • جنب و جوش بالا
  • اعتماد به نفس بیشتر
  • خوش بین
  • کاهش قدرت تجزیه و تحلیل
  • افزایش سرعت عمل
  • افزایش اشتها

نقاط منفی

  • بالا رفتن حس تنش
  • کم خوابی
  • پرخاشجویی

 

نکته: رنگ سبز مکمل رنگ قرمز می‌باشد.

 

بهتر است در ویرایش‌های خود به استفاده از رنگ قرمز توجه کنید و سعی کنید از آن بی‌دلیل استفاده نکنید و

تنها در جایی که مطمئن هستید مخاطب را درگیر خواهد کرد؛ به کار ببرید.

توصیه می‌شود در عکاسی از تضاد بالای رنگ‌ها در کادر خود خودداری کنید؛

چرا که در این حالت چشم مخاطب خود را خسته خواهید کرد.

سعی کنید لنز دوربین خود را در حضور نور قرمز محدود کنید و سوژه‌ای که دارای این رنگ است را در متن کار قرار دهید.

 

HSL چیست؟

https://sinaezzati.ir/wp-content/uploads/2021/05/neonphotoshoot.jpg

هر رنگ برای خود دارای رنگ مایه و سایه روشن است که براساس متغیرهای رنگی

Hue (رنگ)، Saturation (اشباع رنگی) و Lightness (روشنی) شناخته می‌شوند.

به این سه گزینه بطور مخفف HSL می‌گویند که در ابزارهای ویرایش تصویر امروزی می‌توان آن‌ها را دید.

در هر برنامه ویرایش تصویری که بخواهید این گزینه‌ها را پیدا کنید تنها کافی است که Adjustment را جستجو کنید.

 

حرف آخر

رنگ‌ها می‌توانند در ارتباط با محتوای عکس شما باشند و کمک بسزایی در رساندن حق مطلب به مخاطب بکنند.

چه در عکاسی و چه در ویرایش تصاویر خود ابتدا یک هدف و یک موضوع برای خود تعیین کنید و

سپس رنگ‌های خود را انتخاب کنید؛ این کار گیرایی مطلب شما را چندین برابر خواهد کرد.

ما را در آپارات نیز دنبال کنید.


بیشتر بخوانید:

ساخت کاور موزیک | آموزش پیکسارت

ساخت تایم لپس | تغییر سرعت ویدیو

ساخت تصویر پروفایل | آموزش پیکسارت

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری :   

مهارت آموزی به سبک نوین

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید :

تاثیر پالت رنگ بر رسانه های دیجیتال
تاثیر پالت رنگ بر رسانه های دیجیتال
تاثیر پالت رنگ بر رسانه های دیجیتالدر مطالعه‌ای به نام تأثیر رنگ در بازاریابی ، محققان دریافتند که افراد می‌توانند…
رنگ سال 2023 چیه؟
رنگ سال 2023 چیه؟
رنگ سال 2023 چیه؟مرجع جهانی رنگ سال ۲۰۲۳ / رنگ سال ۱۴۰۲ را به صورت رسمی پنتون Viva Magenta معرفی…
تفاوت رنگ بندی RGB و CMYK
تفاوت رنگ بندی RGB و CMYK
تفاوت رنگ بندی RGB و CMYK:رنگ بندی یکی از مهم‌ترین مسائل در زمینه طراحی و گرافیک می‌باشد که اگر درست…

نظر شما در رابطه با این موضوع چیه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درصد مطالعه این پست :