روش های بازاریابی برای طراحی وبسایت
در مقاله قبل در مورد اهمیت داشتن وبسایت صحبت کردیم لذا در این مقاله، روش های بازاریابی برای طراحی وبسایت را عنوان کرده و راهکارهایی که باعث افزایش مشتریان، گرفتن پروژه طراحی سایت و تحقق اهداف بازاریابی میشود را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
داشتن رزومه خوب و قوی
داشتن رزومه یکی از تاثیرگذارترین روشها از روش های بازاریابی برای طراحی وبسایت میباشد. زمانی که میخواهید در شرکتی استخدام شوید یا پروژه طراحی سایت بگیرید، در ابتدا رزومه کاری شما را بررسی میکنند. ممکن است در شروع کار رزومهای نداشته باشید، پس بهتر است در ابتدا با مبلغ کم برای دوستان و آشنایان خود سایت طراحی کنید و از آنها به عنوان نمونه کار استفاده کنید. همچنین میتوانید سایتهای آموزش داده شده در دورههای آموزشی را به عنوان نمونه کار، طراحی کرده و در رزومه خود قرار دهید.
داشتن وبسایت
داشتن وبسایت برای ارائه خدمات و پروژههای خود مهم و تاثیرگذار بوده و قدرت رقابتی شما را در این حوزه نسبت به رقبا بیشتر میکند. وبسایت به عنوان یک نمایشگاه آنلاین، محلی است که شما میتوانید خدمات و نمونه کارهای طراحی سایت خود را در آن قرار دهید. با این کار اعتماد مخاطب را جلب میکنید و به آنها این امکان را میدهید تا با تجربیات، مهارتها و سبک طراحی شما در زمینه طراحی وبسایت آشنا شوند و به راحتی پروژههای شما را بررسی کرده و درصورت تمایل ثبت سفارش کنند.
نقش سئو در بازاریابی برای طراحی وبسایت:
وقتی در گوگل درباره موضوعی سرچ میکنیم، یکسری سایت به ترتیب اولویت نمایش داده میشوند که رتبه اول به نسبت سایر رتبهها تعداد بازدیدکننده بالایی دارد و رقابت تمام وبسایتها در کسب رتبه برتر موتورهای جستجو میباشد. یعنی با استفاده از اصول سئو و رعایت آن و تولید محتوای مناسب، میتوانید وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید تا جز سایتهای برتر در موتورهای جستجو باشید. بنابراین اگر شما وبسایت خود را در حوزه طراحی سایت سئو کرده و به رتبههای برتر برسانید، طبیعتاً تعداد افراد زیادی را که خواستار طراحی سایت برای کسب و کار خود هستند جذب کرده و تبدیل به مشتری خواهید کرد.
بازاریابی محتوایی در وبسایت:
امروزه بازاریابی محتوایی به عنوان یک استراتژی بسیار اثربخش، یکی از اصلیترین عوامل موفقیت در جذب و نگهداری مشتریان میباشد. در این کار، ارائه محتواهای ارزشمند، آموزشی و جذاب به مخاطبان، هدف اصلی میباشد تا از طریق آن مخاطب وارد وبسایت شما شود. این نوع بازاریابی نه تنها به ارتقاء شناخت برند و ارتباط مستقیم با مشتریان کمک میکند، بلکه تأثیر مستقیم بر SEO (بهینهسازی موتورهای جستجو) وبسایت نیز دارد و رتبه وبسایت شما را نسبت به رقبا بهتر میکند. مقالات، ویدئوها، ایجاد محتوای مفید و تعاملی، همگی جز بازاریابی محتوایی بوده و این امکان را به کسبوکارها میدهد تا به صورت استراتژیک و هدفمند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند.
شبکهسازی هدفمند:
شبکهسازی به عنوان یک عنصر اساسی در دنیای کسبوکار، یکی از مهمترین روشهای بازاریابی برای طراحی وبسایت بوده و نقش بسیار مهمی را در دریافت پروژههای مختلف و گسترش ارتباطات ایفا میکند. برای این کار میتوان با افراد فعال در حوزه کاری خود در ارتباط بوده و از رویدادها و فرصتهای شغلی باخبر شد. برای گسترش دایره ارتباطات و شبکه سازی میتوان در رویدادهای مهم کاری شرکت کرده و یا در شبکههای اجتماعی حضوری پر رنگ داشت.
حضور در شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی مانند لینکدین، اینستاگرام، تلگرام و… یکی از مهمترین و پولسازترین ابزارهای موجود در دنیای دیجیتال هستند که میتوان با تولید محتوا و قراردادن نمونهکارها و مهارتهای خود در آنها با افراد فعال در حوزه کاری خود، ارتباط برقرار کرد. این ارتباطات میتوانند به عنوان یک منبع اصلی برای جذب پروژههای طراحی سایت و همکاری با شرکتهای بزرگ عمل کنند. همچنین، این شبکهها میتوانند در افزایش اعتبار و شناخته شدن برند شما نقش بسزایی ایفا کند.
تبلیغات کلیکی در سایتهای پربازدید
تبلیغات کلیکی یا Pay-Per-Click (PPC) به عنوان یک روش تبلیغات آنلاین از روشهای بازاریابی برای طراحی وبسایت بوده و نقش بسیار مهمی در استراتژیهای بازاریابی دیجیتال دارد. در این مدل از تبلیغات، شما بر اساس تعداد کلیکهایی که در آگهی شما انجام میشود، هزینه پرداخت میکنید. همچنین میتوانید میزان بازدهی تبلیغات خود را مشاهده کرده و در صورت نیاز آن را بهبود دهید.
بازاریابی حضوری
شما میتوانید با چاپ کارت ویزیت، بروشور و… و پخش آن به صورت حضوری به مخاطبان هدف، آنها را از خدمات خود مطلع کرده و برای کسب و کار آنها وبسایت طراحی کنید.
بازاریابی تلفنی و پیامکی
با استفاده از بازاریابی تلفنی و پیامکی میتوانید به صورت مستقیم پیامهای تبلیغاتی خود را به مشتریان خود ارسال کنید. این روش ابزاری اثربخش برای جذب مشتریان جدید و تقویت ارتباط با مشتریان قبلی میباشد. همچنین تبلیغات تلفنی امکان برقراری تعامل فوری با مخاطب را فراهم میکند، که این امر میتواند به بهبود تجربه مشتریان و افزایش اطمینان آنها از برند شما کمک کند.
کنترل تبلیغات و بهینه سازی آن
کنترل و بهینهسازی تبلیغات از کارهای ضروری در مدیریت استراتژیهای بازاریابی میباشد. با استفاده از آن میتوانید با دقت بسیار بالا و به صورت دورهای عملکرد تبلیغات خود را بررسی و بهینهسازی کنید. این فرآیند به شما این امکان را میدهد تا تاثیر تبلیغات خود را مشاهده کرده و در صورت نیاز اقدامات اصلاحی را فوراً اعمال کنند. این عمل از اتلاف هزینه تبلیغات جلوگیری کرده و بازدهی آن را بالا میبرد.
جمعبندی:
در این مقاله، 10 روش بازاریابی را مورد بررسی قرار دادیم تا به کمک آنها بتوانید پروژههای متعددی را دریافت کنید. اما توجه داشته باشید که در صورت داشتن نمونه کارهای جذاب و متنوع و نمایش آنها در وبسایت خود، مشتریان زیادی را جذب خواهید کرد.
طراحی وبسایت یک شغل پردرآمدی است اما بهتر است در این کار کمی صبور بوده و عجلهای برای کسب درآمدهای بالا نداشته باشید. در ابتدا با مبلغ کم شروع به طراحی وبسایت برای دوستان و آشنایان خود کنید و پس از داشتن نمونه کار کافی، یک رزومه جامع و قوی برای خود ساخته و براساس روشهای بالا شروع به بازاریابی کنید. پس از مدتی با افزایش تجربه و پیشرفت تدریجی، میتوانید درآمد خود را افزایش داده و در صورت بیشتر بودن تعداد پروژهها، تیمسازی کنید.
اگر میخواهید آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی را به صورت حرفهای شروع کنید میتوانید دوره جامع اینوب را تهیه کرده و وارد حوزه جذاب و پولساز طراحی سایت شوید.