رسم صفحه شطرنجی در ایلاستریتور

رسم صفحه شطرنجی در ایلاستریتور

همه ما وقتی با نرم افزارهایی مثل ایلاستریتور کار می‌کنیم، دوست داریم که به سراغ راه‌های ساده‌تر و روان‌تر برویم. اینجا هم می‌خواهیم به یک روش ساده برای ایجاد صفحه شطرنجی در ایلاستریتور اشاره کنیم!  روشی که اینجا با هم می‌بینیم، استفاده از مربع‌ها و تراز کردن درست آنهاست که باعث ایجاد گریدهایی می‌شود. پس در این آموزش همراه ما باشید تا ببینیم چگونه در ایلوستریتور صفحه را شطرنجی کنیم.

کار با ابزار Rectangular Grid 

رسم صفحه شطرنجی در ایلاستریتور

بسیاری از افرادی که از ایلاستریتور استفاده می‌کنند حتی نمی‌دانند که این ابزار درون این برنامه وجود دارد. اگر به پنل tool بروید خواهید دید‌ که چندین ابزار زیر ابزار line segment وجود دارد که یکی از آنها ابزار Grid نامیده می‌شود.

رسم صفحه شطرنجی در ایلاستریتور

انتخاب ابزار Grid

وقتی این ابزار را انتخاب می‌کنید، می‌توانید روی بوم کلیک کرده و گریدی را به درون آن بکشید. مشکل این روش به عنوان راهکار ایجاد صفحه شطرنجی در ایلاستریتور، این است که شما کنترل زیادی بر میزان مشارکت در ساخت صفحه شطرنجی ندارید. بنابراین برای انجام یک راه ساده‌تر و دقیق‌تر برای ایجاد گرید، دوبار روی ابزار Grid کلیک کنید تا منوی Options ظاهر شود. بنابراین از اینجا، می توانید اندازه دقیق گرید خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید گرید کل صفحه سند شما را بپوشاند باید ابعاد پیکسلی سندتان را درون آن تایپ کنید.

رسم صفحه شطرنجی در ایلاستریتور

کار بعدی که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید صفحه شطرنجی شما چند تقسیم‌کننده افقی و عمودی داشته باشد. اگر می‌خواهید یک شبکه کاملاً مربعی داشته باشید، ممکن است مجبور باشید کمی محاسبات ریاضی انجام دهید تا به چیزی که می‌خواهید برسید. برای مثال، اندازه کلی شبکه ما ۷۰۰ پیکسل عرض در ۵۰۰ پیکسل ارتفاع دارد. برای ایجاد یک صفحه شطرنجی مربع شکل و یکنواخت، باید پنج تقسیم‌‍کننده افقی و هفت تقسیم‌کننده عمودی ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری :   

مهارت آموزی به سبک نوین

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید :

هم بازی کن ، هم گرافیک یاد بگیر!
هم بازی کن ، هم گرافیک یاد بگیر!
هم بازی کن ، هم گرافیک یاد بگیر! به دنبال راه های سرگرم کننده ای برای بالابردن مهارت های طراحی…
اصول طراحی رابط کاربری(UI)
اصول طراحی رابط کاربری(UI)
اصول طراحی رابط کاربری(UI) رابط کاربری بخش مهمی از عملکرد هر پلتفرم دیجیتالی را شامل می‌شود. اگر این کار به…
تفاوت نسخه های CS و CCدر فوتوشاپ
تفاوت نسخه های CS و CCدر فوتوشاپ
تفاوت نسخه های فتوشاپ (Photoshop و Photoshop CC)  در این است که Photoshop به برند نرم‌افزار ویرایش عکس توسط Adobe…

نظر شما در رابطه با این موضوع چیه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درصد مطالعه این پست :